måndag 28 september 2009

Sigge har sett dagens ljus...


Äntligen har Sigge Gris fått se dagens ljus.
Mönstret köpte jag på en loppis för ca 2 år sedan -tror det kommer fran Panduro och innehåller mönster till 3 grisar i olika storlekar. Sigge är mellan storleken och han är stor!
Tyget är ett gammalt påslakan från sambons morfar.
En hel del pyssel och lite felmätningar - vilket resulterade i ett "kejsarsnittärr" på Sigges magen.
Men han kommer nog få några syskon till jul i linne eller juteväv - nu när mönstret är färdigprovat. Kan väl tillägga att mönsterbeskrivningen nte var särskilt pedagogisk och blandat på olika språk.

4 kommentarer:

  1. Jätte söt liten gris.

    Tävling på min blogg !

    SvaraRadera
  2. Men åh så söt! Innan jag hade läst inlägget ordentligt tänkte jag fråga vart du köpt den. :) Önskar att jag var duktig på att sy.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till vinsten i tävlingen på min blogg ! :)

    SvaraRadera

Vad kul att just DU har hittat hit! Vill du lämna ett avtryck så blir jag jätteglad!