måndag 25 maj 2009

Retrokeps får en arvinge...


Bland V´s pappas gamla bebiskläder hittade jag en underbar keps i trikå. Denna gav mig inspirationen att börja rita av och göra egna mönster. Resultatet blev en bilkeps till V.
Med vliseline i skärmen fick jag stadgan.
Jättenöjd med resultatet fast jag fick sprätta en del eftersom några bilar hamnade upp och ner pga den sena timmen. Varför skall jag alltid börja sy så sent på kvällen?
Nu äntligen "vågar" jag sy även utan mönster...jag kan flyga- jag är inte rädd ;-)

2 kommentarer:

  1. vilken fin keps du fick till!!! Visst e det tyget så fint!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att du gillar min blogg ;-) Vad bra att du lämnade en kommentar oxå så jag hittade till din fina blogg. Kepsen var ju för söt!

    Ha en bra dag! Kram Lotten

    SvaraRadera

Vad kul att just DU har hittat hit! Vill du lämna ett avtryck så blir jag jätteglad!