fredag 22 maj 2009

Kapitlet skötväska avslutat!


När vi köpte våran barnvagn var jag och sambon rörande överrens om att det skulle vara samma märke på väskan som på vagnen. Det var ju ett bra märke...
Men denna väska har orsakat så mycket irritation -eftersom den som jag hävdar måste varit ritad av en man. En mer opraktisk skötväska har nog aldrig skådats!
Hela väskan var ett enda stort fack med ett lock på sidan som inte hade någon som helst funktion. Allting hamnade i botten och man hittade aldrig vad man skulle ha. 2 små ynka nätfack på sidorna där i princip ingenting fick plats. Och det är ju först när man fått barn man inser hur mycket som skall med...
En sen natt tog jag tjuren vid hornen och satte igång med en ny och färgglad skötväska.
Kollade lite på ett känt dyrt märke, skissade, la till fack jag ville ha och började klippa i tyget.
Allt utan mönster och på måfå.
3 tim senare var den klar :-) Och nu hittar jag matburkar, extra nappen och den hänger stadigt på barnvagnshandtaget med hjälp av 2 tryckknappar. Och med ett fack på baksidan med plats för A4

Material:
Svart tyg -arvegods från 50-60 talet. Lite randigt i strukturen.
Orange tyg från Ikea.
Axelrem,tryckknappar inköpt på sybehörsaffären.

Mönster: Ur eget huvud

5 kommentarer:

  1. Lycka till med bloggandet, jag ser frm emot din ideer o alster. Kram karina

    SvaraRadera
  2. Åh, spännande med ny blogg. Ser fram emot massa ideer. Fin skötväska förresten, önskade jag kunde vara lite händig som att tex kunna sy. :-)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Kul att du startade en blogg till slut :-) Jag ska följa dig :-)Lägger in dig på min blogglista...

    SvaraRadera
  4. Ja, vad ska man säga.. Jag är GRYMT IMPAD..har ju förstått att du syr lite iom att jag följer dig på FB.. men du är ju GRYM! :-D
    Kul att du startat upp en blogg!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin skötväska!!! Och mönster ur eget huvud???!!! Du är ju superduktig! Ser fram mot att se fler alster!
    Kram Maria Svantesson

    SvaraRadera

Vad kul att just DU har hittat hit! Vill du lämna ett avtryck så blir jag jätteglad!