lördag 4 juli 2009

En liiiiiten klänning




Har vänner som har fick en liten tjej för några veckor sedan . Och har man som jag en kille - så blir man överlycklig när man ääääntligen får sy en liten klänning.
Modellen har jag fått mönster och inspiration från nätet - kommer tyvärr inte ihåg vilken blogg. (Tackar ändå!)
Tyget har jag köpt för ett bra tag sedan på Ikea och jag fullkomligt älskar det. Det röda kantbandet kommer från en gammal nedlagd sömmerskeateljé.
Klänningen är i strl 50 och jag är rädd att den nu har blivit för liten -så det lär nog bli en ny klänning i samma tyg och en storlek större. Och så hoppas vi på en tjej i nästa stora mage - när nu storken orkar sig masa sig hit. ;-) (BF 27/6)

3 kommentarer:

  1. Trevlig blogg du har. Hit in tittar jag gärna igen.

    Det klänningsmönstret har jag med sett. Gillar det skarpt, blir det en liten tjej ska jag försöka mig på att sy en sådan.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig klänning. Tycker jättemycket om den men har aldrig hittat ett sånt mönster.

    SvaraRadera

Vad kul att just DU har hittat hit! Vill du lämna ett avtryck så blir jag jätteglad!