torsdag 9 juli 2009

Retrolinne blev en Alfons...



Igår kväll bjöd farmor & farfar på grillkväll i deras uterum. Viggos stora favorit -kusinen Filip från Huskvarna är här och hälsar på. Mycket god mat, grillade mashmallows och bus blev det!
När vi kom hem hade jag en oerhör sylust och satte äntligen saxen i mitt fina bruna elefanttyg från Jofotex. Har varit lite "småsnål" med detta tyg och ville inte "slösa" det på fel projekt.
Sambon hade ett par sparkbyxor i samma tyg 1975 och jag blev så glad när det började produceras igen.
Men nu hade jag inspiration att sy ett sommarlinne till V!
Jag klippte och sydde. Sambon kom och sa godnatt. Jag fortsatte sy...slängde ett öga på klockan. Ja den var ju bara 23 - det är ju lugnt! Sydde lite till -susade över till dator och skrev lite på Facebook. Och då inser jag att klockan inte alls varit 23 utan 24.00! Och det var ju en timme sedan...Hmmm, glömt att ställa om väggklockan till sommartid eller !?!
Men jag skulle ju bara sy det sista...jag kör på! Muddar i turkost från Skroten. Är nog ganska trött ändå och drar lite för bra i mudden. Blir lite konstigt...orka inte sprätta! Bara lite till...jag skall bara sätta på mitt märke oxå...
Klockan hinner att bli 2.00 innan mitt linne är klart! Men jag blir nöjd ändå och känner att det var helt rätt projekt att slösa tyget på ;-)
Imorse kunde man tro att det var någon annan som varit uppe halva natten -fick dra upp V till dagis. En riktig sömntuta! Märks att semestern närmar sig - bara 2 dagar kvar på dagis, 3 dagar jobb för mamma och pappa har 4 dagar kvar sedan drar vi till kusten.

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där =) Inatt satt jag uppe till kvart över två... Trötter blir man ibland! Linnet blev fint iallafall! Riktigt kul att du kommer och hälsar på oss på torget också!

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag du ska göra! :0)

    SvaraRadera

Vad kul att just DU har hittat hit! Vill du lämna ett avtryck så blir jag jätteglad!