söndag 5 juli 2009

Solhatt




Har sett på så många bloggar om solhattar att jag var bara tvungen att sy en själv.
Och det gav garanterat mersmak! Sedan att vi fick ett underbart solhattsväder gjorde ju inte saken sämre!!!
Idag fick V inviga den första sydd efter mönster i "100 lätta ideér" från 1981
Det mönstrade tyget är ett örngott jag köpt på secodhand. Det gula fodret är ett örngott jag sytt i slöjden (för typ 100 år sedan) och som bara blivit liggande.
V verkade nöjd även om den åkte i plurret några gånger :-)

4 kommentarer:

  1. Hehe! Jag som trodde att jag va den enda slarvmajan här alltså! :0) Men efter mitt inlägg så har jag fått erfara att det faktiskt inte är så :0) Kul att du tittade in hos mig så att jag hittade till dig. Lägger till dig i min blogglista och följer din blogg! :0)

    SvaraRadera
  2. Jag vet faktiskt inte om de får stå i fred. Liten har inte tittat ut ännu, men annars får jag fixa en annan lösning.

    Jag har bara mellanlägg på en av bitarna och då hela vägen. Är ett ganska styvt mellanlägg, och nålar minst 4:e delar. Har funkar bra hittills. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Om jag det visste! :0) Jag syr bara och hoppas på det bästa! :0)

    SvaraRadera
  4. Hej! Så kul att se en ny kommentar från någon jag inte kände igen... Du får skynda dig att beställa molntyget när det kommer in igen. Jag kommer nog att beställa ett par meter till.

    Så mycket fint du har sytt, har du sytt länge eller?

    Applikationen är ett tryck som man egentligen stryker dit, men jag har både strukit och sytt så det säkert ska sitta på plats. Köpte ett lager bokstäver för en billig peng.

    SvaraRadera

Vad kul att just DU har hittat hit! Vill du lämna ett avtryck så blir jag jätteglad!