torsdag 6 augusti 2009

Inte ett stygn på hela semestern!

Det är helt sant! Jag har inte varit i närheten av symaskinerna överhuvudtaget på hela semestern. Lite medvetet för att faktiskt bygga upp ett sysug igen. Däremot har jag fullkomligt dammsugit västkusten på retrotyger. Turligt nog är min sambo ett lika stort loppisfreak som jag :-) Lilla V däremot har väl protesterat emellanåt, men fyndade och med pappas hjälp prutade på en blinkande och spelande leksak i Falkenberg. Mina fynd:
Översta bilden: Lyckan var stor när jag hittade denna tvättpåse, paradhandduk och tyget med träd och sol på Antikmarknaden i Växthusen i Falkenberg.
Nedre bilden: Det blåa tyget med stora blommor ( som var yttertyget på ett täcke), kappan med katter och ankor & 2 st örngott med duvor och "jag älskar dig" hittade jag på http://www.antikstallet.com/
Det vita med bruna hjärtan, kappan med gula frukter och kappan med dinosaurie flugsvamp och regnbåge hittae jag hos "Farmors lada" mellan Olofsbo och Glommen.
Mönstrat, turkost, gult & vitt med halvmånar och en duk i orange/rött rutigt hittade jag på Röda Korset i Varberg.
Bredspårig manchester och Goliat-tyget hittade jag på Röda Korset i Halmstad.
Det blåa med sol och moln på Agape i Falkenberg. Det rosa med klöver hos "Inne igen" på Södra Banvägen 14 i Falkenberg. Och den gröna blommiga kappan hos Lettlandhjälpen i Slöinge.

Sista semesterveckan spenderade jag och sambon ensamma uppe i dom norrländska fjällen. Målet var Kebnekaise och förhoppningen var att vi skulle kunna göra en topptur upp till Sydtoppen 2104 m.ö.h.
Den 28/7 kl. 17.00 nådde vi toppen efter en vandring uppåt på 7 timmar. Tyvärr kom dimman in över berget och vi såg inte mycket mer än stupet ner, men upp kom vi!
Strapatsen ledde även till en mycket spontan och totalt oförberedd förlovning däruppe innan färden gick neråt igen. Väl "hemma" i tältet igen kunde vi pusta ut efter en 13 timmar, 2,4 mil lång och 1440 höjdmeter hög vandring som sannerligen satte sina spår i våra muskler och leder.
Men vi gjorde det!!!
Och jag trodde det aldrig...men vi pratar redan om att göra det igen men från Östra leden nästa gång.
Resten av veckan gjorde vi lite dagsvandringar omkring Kebnekaise och njöt av den otroliga, mäktiga naturen som finns där. Svårt att beskriva i ord -så jag skall inte ens försöka. Kan bara rekommendera!

Men tills vi återvänder till Kebnekaise igen skall jag syyyyyy -för nu har jag ett uppdämt behov och massor av fina tyger att sätta saxen i ;-)

1 kommentar:

  1. Vilken härlig semester! Och stort grattis till förlovningen! Är ni vandringsmänniskor? Eller bara hurtiga? Jag är inget av det, men eran tripp verkade va riktigt underbar! Med lårkaka och allt... ;)
    Synd att vi inte sågs någonting, det kanske blir till nästa sommar =)

    SvaraRadera

Vad kul att just DU har hittat hit! Vill du lämna ett avtryck så blir jag jätteglad!