måndag 10 augusti 2009

"Babymaking kit" ;-)


Min söta lilla svägerska D fyllde år och vi fundera och fundera och fundera...
Så kom sambon (!) på att vi skulle köpa en flaska gott rödvin, lite goda ostar och kex.
Samtidigt som jag tänkte tanken brödkorg. Har ju fått lite dille på korgar :-)
Vi slog ihop våra tankar...eller rättare sagt jag tog tag i saken.
Svägerskan D och svågern har precis renoverat sitt kök och har valt en läckert knallröd lampa över matbordet.
Hittade ett tyg som precis matchade lampan på Gällstad Färg & Manufaktur.
Fodrade med rött bomullstyg från Ikea och vliseline för stadgan.
I botten sydde jag in en kartongskiva för att kunna placera alla godsakerna stabilt.
Gjorde den lite större för att allt sklle få plats -höjd 16 och nervikn. 4 cm diameter 25 cm.
I korgen hamnade en flaska rödvin, kex med havsalt, brieost, kravmärkt ädelost, 72% mörkchoklad, 2 knallröda stearinljus och en tändsticksask matchande korgen.
Blev jättenöjd med resultatet och visade stolt upp alltihop för sambon - varpå han lägger huvudet på sne och säger..."-Det blev ett riktigt babymaking-kit!"

Nu hoppas vi att svägerskan blev glad för presenten och att hon tog det på rätt sätt. ;-)

3 kommentarer:

Vad kul att just DU har hittat hit! Vill du lämna ett avtryck så blir jag jätteglad!