måndag 10 augusti 2009

Solgul svettis

Redan när jag fick det gula elefanttyget från Jofotex visste/kände jag att det skull bli en svettis. Problemet blev bara att få tag på en dragkedja. Bor 3,5 mil från närmaste tygaffär som säljer dragkedjor och har inte blivit av att vi haft ärende dit. Och beställa på nätet var ju inte att tänka på -jag behövde ju inget annat för en gångs skull.
Svettis blev ett ufo över semestern och glömdes nästan bort i högarna.
Gissa om jag blev lycklig när jag sprang på en hel näve nya dragkedjor på den lokala loppisen i rätt färg, rätt längd och deffenitivt till rättpris. 10:-/dragkedja! Jag köpte ett gäng!!!
Sydde den som raglan och med vit mudd.
Modellen var dock gansk ovillig till fotograferingen i morse innan dagis, men gav upp till slut :-)

9 kommentarer:

  1. Vilken fin tröja du har sytt!
    /Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Superfin! Gillar din korg nedan också :-)

    SvaraRadera
  3. Hur kan jag ha missat din härliga blogg!? Tack för kommentaren som gjorde att jag hittade hit :-)

    Äppeltyget från skroten är trikå. Jättemjuk och skön! Påslakanet på lagerhaus kostar 169 kr. Helt ok pris för så mycket tyg och ja, visst är det underbart.

    Roligt med fler syende västgötingar. Våra pojkar verkar vara lika gamla. John blir 17 månader imorgon :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken söt kille i sin nya svettis! Tur du hade med dragkedjorna också!

    SvaraRadera
  5. Jag bor i Borås. Var bor du?

    Det är ju så roligt med nya tyger, men det gäller att hinna sy av alla fina tyger också. Jag tycker att jag har så mycket tyg, men så får jag en idé om något jag vill sy och inga av tygerna jag har hemma passar. Då är det bara att ge sig ut och leta mer :-)

    SvaraRadera
  6. Helt underbara klder du syr. Undrar hur det går med koegarna som jag var intresserad av? Beställer gärna en 0m det går bra. Kramizar karina

    SvaraRadera
  7. VÄLKOMMEN att hänga på min PIF!! Jag hade nästan gett upp hoppet så jag har glömt att kolla om någon skrivit upp sig - och så vips, var det fullt :-) Nu ska jag kika runt i din blogg! Hör av mig på mail inom kort.

    SvaraRadera
  8. Underbar jacka :D måste var så skoj att kunna sy bra :D

    SvaraRadera
  9. Hej Matilda!
    Kul att se vad fina saker du har sytt! Har nog varit inne på din sida men aldrig lagt någon kommentar. Du var ju jätteduktig, men det är svårt att få tiden att räcka till allt, jag hoppas jag hinner kombinera mina intressen!

    /Jenny

    SvaraRadera

Vad kul att just DU har hittat hit! Vill du lämna ett avtryck så blir jag jätteglad!